BRDO розробив рекомендації щодо покращення інвестиційного клімату Волинської області

regional-doing-business-2020-6-1024x575.jpg

Офіс ефективного регулювання BRDO сформував комплекс рекомендацій для Волинської області щодо полегшення ведення бізнесу на основі нещодавно презентованих результатів рейтингу Regional Doing Business — 2020. За результатами дослідження, Луцьк посів місце. 

Зокрема, Волинська область отримала середні бали в компоненті «Започаткування бізнесу» через тривалий час реєстрації юридичної особи та реєстрації підприємства платником ПДВ. Середній час проходження усіх необхідних процедур для реєстрації підприємства склав близько 6 днів. Щоб виправити ситуацію, необхідно пришвидшити процедуру засвідчення факту створення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій реєстраторами відділу реєстрації бізнесу Луцької міської ради. Крім цього, потрібно зменшити тривалість процедури реєстрації платників ПДВ Луцької ДПІ, реалізувавши технічну можливість програмного забезпечення здійснювати ці дії в автоматичному режимі. 

«Рейтинг Regional Doing Business — це про проміжний результат, який потрібно не лише закріпити, але і примножувати. Із цією метою ми розробили конкретні рекомендації для областей, які допоможуть місцевій владі зорієнтуватися на тому, що сьогодні потрібно робити для полегшення ведення бізнесу в українських містах», — зазначив Вадим Загарій, керівник проектів BRDO.

За словами Вадима Загарія, область отримала низькі бали у розрізі компоненту «Оформлення земельної ділянки», оскільки ця процедура в Луцьку займає в середньому 111 днів. Також низькі бали Волинська область має за критерієм «Витрати офіційних коштів» з огляду на заявлену респондентами вартість послуги – 10000 грн. Рекомендація — організувати роз’яснювальну роботу з представниками місцевого Держгеокадастру щодо прискорення процедури. 

У компоненті «Електронні сервіси» Луцьк отримав 23 бали зі 100 можливих та посів останнє місце. Рекомендація місцевій владі — забезпечити електронну подачу документів для проходження процедури/послуги та отримання результату щодо: дозволу на спеціальне водокористування; дозволу на розміщення зовнішньої реклами; дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні; декларації про утворення відходів; дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки; видачі містобудівних умов та обмежень. Окрім того, респонденти зазначили проблеми з пошуком інформації щодо ставок місцевих податків та зборів на сайті міськради — це теж необхідно виправити. 

Зазначимо, рейтинг формувався на підставі опитування українських підприємців згідно з адаптованою методологією Doing Business Світового банку. Основою для оцінювання стали кількість контактів із представниками дозвільних органів – «візити»; кількість календарних днів, що витрачаються на отримання дозвільних документів – «час»; та витрати підприємців – «гроші». 

Нагадаємо, за результатами рейтингу Житомир показав найкращий серед усіх обласних центрів діловий клімат, набравши 356 балів. Останні сходинки рейтингу посіли Миколаївська, Хмельницька та Херсонська області, набравши 303, 304 та 310 балів відповідно.

Довідка:

Офіс ефективного регулювання BRDO (Better Regulation Delivery Office) — незалежний експертно-аналітичний центр, який фінансується міжнародними донорами, зокрема Європейським Союзом в рамках проекту FORBIZ та Ініціативи EU4Business. Ми націлені на покращення умов ведення бізнесу та  інвестиційної привабливості України, стимулювання розвитку підприємництва та налагодження публічного діалогу між бізнесом і владою.

 

Із повагою,

Максим Бурдюг

 

Better Regulation Delivery Office | Офіс ефективного регулювання BRDO 

brdo.com.ua 

21/16, Hryhoriia Skovorody Str., Kyiv, 04070, Ukraine