Михайло Скуда: Знання та дотримання правил поведінки на залізничному транспорті – запорука безпеки кожного.

    Залізниця – зона підвищеної небезпеки. Через необережність та нехтування правилами поведінки на залізничному транспорті щороку на залізниці зростає рівень невиробничого травматизму (травмування сторонніх осіб, які перебували на об’єктах магістралі). Особливе занепокоєння викликає той факт, що серед травмованих і загиблих кожна десята особа – дитина віком до 16 років.

    Найчастіше причинами нещасть стають поспіх та неуважність самих потерпілих. Особливо це стосується тих, хто під час перетину колій розмовляє по мобільному телефону або прослуховує музику через навушники. У зв’язку із застосуванням безстикової колії на залізничному транспорті, більш вдосконалених, модернізованих локомотивів, а також вагонів побудованих за новими технічними умовами із застосуванням неметалевих матеріалів, в рази зменшується шум при проходженні рухомого складу, тому ж самі люди наражають себе на небезпеку.

    Практично усі травмування стаються через недотримання або порушення правил безпеки громадянами на залізничному транспорті, а саме: ходіння по коліях, перехід колії у невстановлених місцях (зокрема, під вагонами потягів), посадки або висадки пасажирів під час руху поїзда, а також через грубе порушення Правил дорожнього руху, а деякі виходили на колію після гарного спілкування із «зеленим змієм»… Але сталеві магістралі не прощають такої зухвалості та безпечності.

     Щоб зменшити кількість невиробничого травматизму, вживаються профілактичні заходи. З-поміж них – роз’яснювальна робота за допомогою гучномовців у поїздах, на платформах, проведення бесід та лекцій на підприємствах, в навчальних закладах.

    Мабуть не усі громадяни знають про те, що гальмівний шлях поїзда в середньому становить близько 800 метрів. Поїзд зі швидкістю 100 км/год за 1 секунду долає 30 метрів, а пішоходу, потрібно не менше 5 секунд, для того, щоб перейти через колію. Тому залізничники наголошують – краще запізнитися на 5 хвилин, аніж на усе життя.

    Для збереження життя та здоров'я необхідно дотримуватися нескладних правил поведінки, а саме забороняється: ходити по залізничних коліях; переходити та перебігати через залізничні колії перед потягом, що наближається; переходити залізничні переїзди при закритому положенні шлагбаума або при червоному сигналі світлофора переїзної сигналізації; підніматися на опори та вагони, а також наближатися на відстань менше 2 метрів до ліній контактної мережі, де напруга становить 27 тисяч Вольт.

   Однак суттєве зменшення кількості випадків невиробничого травматизму на залізниці залежить від дисципліни пасажирів, іншого виходу у наших життєвих реаліях поки що немає.

          Ні для кого не є таємницею, що й залізничний переїзд те ж є місцем підвищеної небезпеки. Чітке дотримання Правил дорожнього руху – запорука життя людей, як тих хто їде автотранспортом, та і тих хто прямує поїздом.

         Отже, ще раз хочу нагадати: перш ніж перейти залізничні колії, впевніться, що на них немає рухомого складу. Варто пам’ятати недбалим за власне життя людям: залізниця – не вбивця, але ніякі заходи не зможуть зберегти будь-кого від власної безвідповідальності.

         Закликаємо усіх керівників підприємств, навчальних закладів проводити роз’яснювальну роботу серед підлеглих, студентів та школярів, так звані «Уроки безпеки на залізниці».

 

         Залізничники наголошують: знання та дотримання правил поведінки на залізничному транспорті – запорука безпеки кожного.

 

   Начальник ВП «Ківерцівська дистанція колії»

   Скуда Михайло Андрійович